Søk

Nasjonalt ferjekort

Torghatten Trafikkselskap AS inngår i ordningen Nasjonalt ferjekort.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kjøp
Ferjekortet kjøpes ombord på fartøyene. Betaling skjer kontant eller med kort. Ved første gangs kjøp blir det ilagt et gebyr kr. 50,-

Priser
Bil med lengde 0 - 8 m: 3 400,-
Bil med lengde 8,01 - 17 m: 13 500,-
Bil med lengde 17,01 - 22 m: 25 600,-

Rabatt
Verdikortet gir en rabatt på 50% på kjøretøy og 17% på persontakst.

Hvilke ferjesamband?
Kortet kan brukes på alle sambandene i Norge som er en del av denne ordningen. Se hvilke samband som er med i ordningen på ferjekort.no/samband

Påfylling
Påfylling av verdikortet må skje hos det ferjeselskapet som har solgt kortet. Det er derfor praktisk å kjøpe verdikortet på det sambandet du brukes oftest.

Hva gjør jeg med mitt gamle ferjekort?
De gamle ferjekortene er ugyldig som betalingsmiddel. Hvis du fortsatt har penger igjen på ditt gamle ferjekort kan dette leveres inn, og restverdien vil bli utbetalt til konto.

Refusjon av gammelt ferjekort:
Først må man fylle ut et innleveringsskjema. Skjemaet får man om bord eller man kan laste det ned her. Deretter kan man levere inn sitt gamle kort på 2 måter:

Skjema for refusjon av ferjekort
  1. Kortet kan leveres til billettør på ferja, sammen med skjemaet.
  2. Send kortet og utfylt skjema til: Torghatten Trafikkselskap AS, Havnegata 40, 8900 Brønnøysund

Kunden vil få tilbakebetalt restbeløpet fra det gamle kortet til oppgitt kontonummer.

Refusjon av nasjonal ferjekort:
For refusjon må kortet leveres til det ferjerederiet kortet er kjøpt av. Dette står bak på verdikortet. 

Hvis kortet er kjøpt hos Torghatten Trafikkselskap; Fyll ut skjema og lever ferjekortet til billettør på ferja eller send til Torghatten Trafikkselskap AS, Havnegata 40, 8900 Brønnøysund.
Ved refusjon av kort trekkes et sperregebyr på kr 250 av restbeløpet.

Vær obs på at det tar minimum 2 måneder før restbeløpet blir utbetalt. Dette er på grunn av at saldo på kortet må avstemmes med de andre ferjerederiene som inngår i ordningen Nasjonalt ferjekort.

Tapt kort:
Hvis du har mistet eller blitt frastjålet ferjekortet ditt, fyll ut skjema og send til post@tts.no eller til Torghatten Trafikkselskap AS, Havnegata 40, 8900 Brønnøysund.

Vi krever også to brukskvitteringer for å bekrefte ditt eierskap til kortet. 
Ved refusjon av kort trekkes et sperregebyr på kr 250 av restbeløpet.

Vær obs på at det tar minimum 2 måneder før restbeløpet blir utbetalt. Dette er på grunn av at saldo på kortet må avstemmes med de andre ferjerederiene som inngår i ordningen Nasjonalt ferjekort. 

Defekte kort:
Skulle et kort bli defekt refunderer vi restbeløpet. Kunde må selv kjøpe nytt kort. Lever ferjekortet til billettør på ferja eller send til Torghatten Trafikkselskap AS, Havnegata 40, 8900 Brønnøysund. Husk å opplys kontonummer restverdien skal utbetales til.

Vær obs på at det tar minimum 2 måneder før restbeløpet blir utbetalt. Dette er på grunn av at saldo på kortet må avstemmes med de andre ferjerederiene som inngår i ordningen Nasjonalt ferjekort.

Mer informasjon om Nasjonalt ferjekort her: www.ferjekort.no